loading...
دانلود آهنگ,فیلم,کلیپ,شارژرایگان,ترفندستان
رضا بازدید : 245 شنبه 07 آذر 1394 نظرات (0)

انجام مدیتیشن در طول روز برای بهبود عملکرد ذهن مفید است

 

با انجام این 4 فعالیت حافظه خود را تقویت کنید
تغییرات هرچقدر هم کوچک باشند، باز هم می توانند تأثیر بزرگی بر عملکرد ذهنی شما بگذارند. آیا تا به حال در انجام کاری احساس درماندگی کرده اید؟ حتما برایتان پیش آمده که به ایده ای الهام بخش برای انجام یک پروژه جدید و خلاقانه یا حل یک مشکل مدیریتی و افزایش میزان فروش محصولات خود نیاز داشته باشید، اما باز هم راه به جایی نداشته و احساس ناامیدی کنید. باید بدانید که می شود با انجام پاره ای فعالیت های روزانه کارایی ذهن خود را افزایش دهید و از شرایطی که به آن دچار شده اید رهایی یابید.

 

- برای تقویت حافظه پیاده روی کنید
ورزش منظّم می تواند قدرت ذهنی را بهبود بخشیده و ظرفیت حافظه تان را بالاتر ببرد. پیاده روی کردن، انجام تمرینات هوازی و دویدن مسیری طولانی، می تواند سبب آزاد شدن ذهن شما از همه تنش ها و دغدغه های شغلیتان شود. البته ورزش های مختلفی هستند که این مزیت ها را دارند اما حداقل ۳ کیلومتر پیاده روی کردن، دوچرخه سواری یا دویدن، می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.

 

راههای تقویت حافظه,تقویت حافظه,افزایش قدرت ذهنی

ورزش منظّم می تواند قدرت ذهنی را بهبود بخشیده و ظرفیت حافظه تان را بالاتر ببرد

 

پیاده روی دائم مغز شما را در حالت انعطاف پذیری عصبی (نئوروپلاستیک) نگه داشته و باعث می شود سلول های مغزیتان، به راحتی با یکدیگر در ارتباط باشند. به یاد داشته باشید هرگاه که در حین پیاده روی در محل های جدید، چشم و ذهن شما نیز همچون بدنتان مکان های جدیدی را تجربه خواهند کرد؛ هر مکانی را که ببینید، باعث می شود ایده های جدیدی به سرتان زده و ایده های مختلفی را با هم پیوند زنید.

 

- برای تقویت حافظه یک سرگرمی جدید یاد بگیرید

مغز انسان برای بالا نگه داشتن عملکرد و حفظ قدرتش، به تمرینات تازه و ورزش های پر تلاش، نیاز دارد که این می تواند به معنای فراگیری یک زبان جدید یا نواختن ساز باشد. هموراه اجازه دهید مغزتان، ساعات کمی در هفته را صرف انجام توانایی های هنریتان کند.

 

راههای تقویت حافظه,تقویت حافظه,افزایش قدرت ذهنی

یادگیری یک سرگرمی جدید به تقویت حافظه تان کمک می کند

 

یادگیری هر چیز جدید، نیاز به فکر کردن داشته و سبب درگیری سلول های nucleus basalis در مغز می شود. این سلول های مغزی، مسئولیت برقراری توجه انسان به اطراف و کنترل تعاملات عصبی وی را بر عهده دارند. به یاد داشته باشید شاید یک ساعت در روز برای تقویت مغزتان کافی باشد؛ اگر در تمام مدّت روی چیزی که می خواهید یاد بگیرید، تمرکز کنید.

 

- برای تقویت حافظه مواد غذایی سالم و مغذی بخورید
مغز شما مانند بدنتان، به مواد مغذی و سالم برای افزایش بازدهی نیاز دارد. بعضی از مواد مغذی مانند اسید های چرب امگا ۳ و فلاونوئید ها برای مغز بسیار مفید هستند. اسید های چرب امگا ۳ خانواده‌ای از اسیدهای چرب اشباع نشده هستند که برای تنظیم فعالیت بدن انسان، لازمند و باعث بهبود تمرکز ذهنی و همچنین تقویت حافظه می شوند. این مواد در بدن ساخته نمی‌شوند؛ لذا باید آنها را از طریق غذا ها بدست آورد.

 

تقویت حافظه,افزایش قدرت ذهنی,راههای تقویت حافظه

مواد مغذی مانند اسید های چرب امگا ۳ و فلاونوئید ها برای تقویت مغز مفید هستند

 

اما این مواد را از کجا پیدا کنیم؟ بهترین منابع اسید چرب امگا ۳ موادی از قبیل گردو، کنجد، تخم مرغ، ماهی های روغنی مانند شاه ماهی، قزل آلا و آزاد ماهی ها، برگ سبزیجات، روغن آفتابگردان و روغن سویا هستند. همچنین فلاونوئید ها را می توان در قهوه، انواع توت ها، سبزیجات و شکلات تلخ پیدا کرد. وی معتقد است، این مواد می توانند عملکرد مغز را بهینه کرده و قدرت ذهنی و ایده پردازی شما را برای بهبود خدمات و فروش محصولات بالا ببرند. همچنین این مواد می توانند به شما کمک کنند تا مکالمات، ارتباطات و تعاملات خود با سایرین را بهتر به خاطر بسپارید.

 

- برای تقویت حافظه زمانی را برای آرامش ذهن صرف کنید
استفاده از تکنیک های تمدد اعصاب در طول روز می تواند کمک شایانی برای رسیدن به شادی، آگاهی، آرامشی عمیق و استراحت مغزتان کند. داشتن مقداری مدیتیشن در طول روز (حتی برای چند دقیقه)، بسیار مفید خواهد بود. به کمک مراقبه می توان تمرکز ذهنی را بیشتر کرده و بر تمام نگرانی ها و مشکلات روحی، غلبه کرد. ذهن شما روزانه درگیر ایده ها، افکار و نگرانی های مختلفی است؛ به همین دلیل باید گاهی اوقات، تمام این دل مشغولی ها را از ذهنتان بیرون بریزید.

 

تقویت حافظه,راههای تقویت حافظه,افزایش قدرت ذهنی

انجام یوگا می تواند باعث آرامش ذهن و تقویت حافظه تان شود

 

او پیشنهاد می کند هرگاه در کارتان یا در حل یک مشکل، تمرکز کافی نداشتید، دوای دردتان مقداری مدیتیشن است. به یاد داشته باشید انجام یوگا نیز می تواند باعث آرامش ذهن و کم شدن استرستان شود؛ همچنین یوگا برای سلامت بدن نیز بسیار مفید است. سعی کنید هر فعالیت ورزشی یا هر کدام از چهار مورد بالا را به برنامه زندگی خود وارد کنید تا شاید جرقه خلاقانه ای در زندگیتان زده شد. اجازه دهید مغزتان از حالت معتاد بودن به کار، به داشتن یک جریان فکری آزاد تغییر وضعیت دهد تا به کمک آن بتوانید ایده های بزرگ خود را کشف کرده و پرورش دهید.

رضا بازدید : 244 شنبه 07 آذر 1394 نظرات (0)

با تغییر سبک زندگی می توان از ابتلا به بیماریهای کلیوی پیشگیری کرد

 

 7 عادت نادرست که سلامت کلیه ها را به خطر می اندازد!
کلیه‌ها از اعضای حیاتی بدن ما هستند و مسئولیت تصفیه و دفع ضایعات بدن را از طریق ادرار بر عهده دارند. با وجود اینکه سلامت این اعضای لوبیایی شکل از اهمیت بالایی برخوردار است اما خیلی از ما توجه چندانی به آن‌ها نداریم.


متأسفانه زمانی متوجه علائم ناخوشی کلیه‌ها می‌شویم که کار از کار گذشته است و کلیه‌ها با مشکلات جدی مواجه شده‌اند. اما خبر خوب اینکه می‌شود با داشتن سبک زندگی سالم و ترک بعضی عادت‌های نادرست، خطر بروز مشکلات کلیوی را تا حد زیادی کاهش داد. در این مطلب 7 عادت نادرستی را معرفی می‌کنیم که کلیه‌ها را به زحمت می‌اندازند و شما باید با آن‌ها مقابله کنید. لطفاً با ما همراه باشید.

 

 

کلیه,علت ابتلا به بیماریهای کلیوی, پیشگیری از ابتلا به بیماریهای کلیوی

مصرف بیش از حد کافئین مشکلاتی در سلامتی کلیه‌ها ایجاد می‌کند

 

به خطر انداختن سلامت کلیه ها با مصرف زیاد کافئین
مصرف کافئین هیچ خطری برای سلامتی ندارد. مشکل زمانی ایجاد می‌شود که در جذب این ماده دچار افراط می‌شوید. در واقع مصرف بیش از حد کافئین مشکلاتی در سلامتی کلیه‌ها ایجاد می‌کند. این ترکیب باعث افزایش فشارخون شده و به این ترتیب سلامت کلیه‌ها را به خطر می‌اندازد. توصیه می‌کنیم که در مصرف چای و قهوه دچار افراط نشوید. از مصرف نوشیدنی‌های انرژی‌زا خودداری کنید. مصرف اسموتی‌های خانگی یا میوه برای جذب انرژی اثربخش‌تر و سالم‌تر است.

 

کلیه, بیماریهای کلیوی,عوارض مصرف نوشابه

نوشیدنی‌های گازدار خطر تشکیل سنگ‌های کلیوی را بالا می‌برند

 

مصرف نوشیدنی‌های شیرین و گازدار و ابتلا به بیماری های کلیوی
نتایج پژوهشی که در دانشگاه اوساکای ژاپن انجام شده است نشان می‌دهد افرادی که روزانه حداقل دو مرتبه نوشیدنی گازدار می‌نوشند بیشتر در معرض بیماری‌های کلیوی قرار می‌گیرند. در این پژوهش محققان روی 12000 نفر که میزان زیادی از این نوشیدنی‌ها را مصرف می‌کردند بررسی‌هایی انجام دادند و به این نتیجه رسیدند که میزان پروتئینوری ادرار این افراد بیشتر است. میزان پروتئینوری ادرار یکی از علائم نشان‌دهنده‌ی آسیب‌های کلیوی است. این نوشیدنی‌ها خطر تشکیل سنگ‌های کلیوی را بالا می‌برند. توصیه می‌کنیم به جای مصرف نوشیدنی‌های شیرین و گازدار، مصرف آب، آب‌میوه‌های طبیعی و آب سبزیجات طبیعی را افزایش دهید.

 

به خطر انداختن سلامت کلیه ها با مصرف الکل
مصرف الکل به مرور زمان باعث مشکلات اساسی در کلیه‌ها می‌شود. در واقع الکل حاوی مواد سمی و ترکیبات شیمیایی زیادی است که سلامت کلیه‌ها و کبد را نشانه می‌روند.
زیاده‌روی در مصرف نمک و جذب سدیم باعث می‌شود که کلیه‌ها به زحمت بیفتند و بیشتر از خود، کار بکشند. برای پیشگیری از این مشکل توصیه می‌کنیم که نمک زیادی به غذا اضافه نکنید. چون اکثر مواد غذایی که از بازار خریده می‌شود حاوی نمک هستند.

 

کلیه, بیماریهای کلیوی,جلوگیری از ابتلا به بیماریهای کلیوی

زیاده‌روی در مصرف مسکن‌ها خطرات جدی برای کلیه‌ها ایجاد می‌کند

 

کلیه‌های ناخوش با مصرف زیاد داروهای مسکن
فروش انواع مسکن‌ها بدون نسخه در داروخانه‌ها مجاز است و افراد زیادی بدون توجه داشتن به عوارض این دارو مانند نقل و نبات مسکن می‌خورند. توجه داشته باشید که زیاده‌روی در مصرف مسکن‌ها خطرات جدی برای کلیه‌ها ایجاد می‌کند. برای پیشگیری از مشکل بهتر است جایگزین‌های مناسبی برای داروهای مسکن پیدا کنید. خودسرانه دارو مصرف نکنید. بهتر است از روش‌ها و درمان‌های طبیعی برای رفع و تسکین دردها استفاده کنید.

 

کلیه, بیماریهای کلیوی, پیشگیری از ابتلا به بیماریهای کلیوی

زیاده‌روی در مصرف مواد غذایی حاوی پروتئین باعث افزایش کار کلیه‌ها می شود

 

آسیب دیدن کلیه ها با مصرف زیاد پروتئین
پروتئین برای سلامت و عملکرد درست بدن لازم و ضروری است. اما زیاده‌روی در مصرف مواد غذای حاوی این ترکیب به نفع سلامتی نیست. گوشت قرمز، ماهی و تخم‌مرغ جزو منابع غذایی پروتئین هستند. زیاده‌روی در مصرف این مواد غذایی باعث افزایش کار کلیه‌ها شده و این اعضا را خسته و آسیب‌پذیر می‌کنند. توصیه می‌کنیم برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکلی تغذیه‌ی سالم و متعادلی در پیش بگیرید. در مصرف پروتئین دچار افراط نشده و مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه را افزایش دهید. توجه داشته باشید که پروتئین‌های گیاهی زودهضم بوده و سالم‌تر هستند.

 

کلیه, بیماریهای کلیوی, پیشگیری از ابتلا به بیماریهای کلیوی

مصرف زیاد نمک برای کلیه ها مضر است

 

کلیه‌های ناخوش در سایه‌ی مصرف زیاد نمک
یکی از وظایف کلیه‌ها سوخت و ساز سدیمی است که از طریق مصرف مواد غذایی وارد بدن ما شده است. نمکی که به غذا اضافه می‌کنیم منبع اصلی افزایش سدیم بدن است که باید به طور کامل دفع شود. زیاده‌روی در مصرف نمک و جذب سدیم باعث می‌شود که کلیه‌ها به زحمت بیفتند و بیشتر از خود، کار بکشند. برای پیشگیری از این مشکل توصیه می‌کنیم که نمک زیادی به غذا اضافه نکنید. چون اکثر مواد غذایی که از بازار خریده می‌شود حاوی نمک هستند. به جای افزودن نمک زیاد از ادویه‌ها و سبزیجات معطری مانند زردچوبه، فلفل، آویشن، زنجبیل، گشنیز و غیره استفاده کنید.

 

 آسیب دیدن کلیه ها با نگهداشتن ادرار
علاوه بر عادت‌های غذایی که تأثیر زیادی در سلامتی کلیه‌ها دارند نگه داشتن ادرار نیز باعث بروز مشکلاتی خواهد شد. توصیه می‌کنیم زمانی که نیاز به دفع ادرار دارید بلافاصله خودتان را به دستشویی برسانید. نگه‌ داشتن ادرار اشتباه است و در طولانی‌مدت باعث بروز نارسایی کلیوی و یا بی‌اختیاری ادرار می‌شود.

رضا بازدید : 214 شنبه 07 آذر 1394 نظرات (0)

تعویض مفصل زانو, جراحان ارتوپد

استفاده از کفش‌های نامناسب یکی از علل ابتلا به سندرم درد قدام زانومی باشد.

 
مدتی است درد عجیب و آزاردهنده‌ای را در قسمت جلویی زانوهایت احساس می‌کنی؛ به‌ویژه وقتی زانوهایت را خم می‌کنی این درد را بیشتر حس می‌کنی و با صاف کردن زانو از شدت درد نیز کاسته می‌شود.

به چنین دردی که معمولا در ناحیه جلویی و مرکزی زانو خود را نشان می‌دهد، سندرم درد جلویی (قدام) زانو گفته می‌شود.جالب است بدانید در تمام شغل‌هایی که مجبوریم زانوها را خم و راست کنیم خطر ابتلا به سندرم درد قدام زانو زیاد است.

علاوه بر افراد معمولی، ورزشکاران، دونده‌ها، دوچرخه‌سواران، بسکتبالیست‌ها و قایقرانان نیز در معرض این سندرم هستند، افرادی که در طبقات سوم یا چهارم ساختمان‌هایی که دارای آسانسور نیستند سکونت دارند یا مشغول به کار هستند و ناگزیرند به طور مکرر در روز، مسیر پله‌های ساختمان را چند بار طی کنند بیشتر در معرض ابتلا به این سندرم هستند.

 

سندرم دونده‌ها را چقدر می‌شناسید؟
براساس کامل‌ترین تعریف به دردی که منشا آن کشکک و بافت‌های نرم اطرافش باشد که معمولا در ناحیه جلویی و مرکزی زانو خود را نشان می‌دهد، سندرم درد جلویی زانو گفته می‌شود. البته این بیماری به نام سندرم دونده‌ها نیز نامیده می‌شود.

 

مهم‌ترین علامت این سندرم، افزایش درد زمان خم شدن زانو و کم شدن یا از بین رفتن آن هنگام صاف شدن زانوست. افرادی که هنگام بالا رفتن از پله درد دارند و در پایین آمدن از پله دردشان به علت خم شدن بیشتر زانو بیشتر نیز می‌شود به این سندرم مبتلا هستند. البته معمولا شروع این درد تدریجی است، ولی گاهی ضربه مستقیم مانند افتادن روی زمین با سر زانو نیز موجب درد این ناحیه می‌شود.

 

سندرم درد قدام زانو, سندرم دونده‌ها

در صورت درمان نکردن سندرم درد قدام زانو امکان ابتلا به کندومالاسی افزایش می یابد.

 

چگونه به این درد مبتلا شدم؟
متاسفانه در ایران به علت فرهنگ نشستن روی زمین، نسبت بروز سندرم درد جلوی زانو بالاتر از سایر جوامع است.
افراد پاپرانتزی یا ایکس و آنها که به طور عادتی زانویشان را خم نگه می‌دارند، بیشتر در معرض این بیماری هستند، تغییر ناگهانی نوع، زمان و شدت تمرین در ورزشکاران، ضربه مستقیم به زانو یا استفاده از کفش‌های نامناسب نیز به‌عنوان علل ابتلا به این سندرم نام برده می‌شوند.

 

از تشخیص تا درمان سندرم دونده‌ها
تشخیص این سندرم بیشتر بالینی و با استفاده از MRI یا سایر روش‌های پاراکلینیکی صورت می‌گیرد.

البته انجام رادیوگرافی در ابتدا توصیه می‌شود، ولی با گرفتن تاریخچه بیمار و انجام یک معاینه بالینی مناسب می‌توان تشخیص را قطعی کرد.
روند درمان نیز ابتدا با استراحت و در صورت درد شدید استفاده از یخ به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه و نیز استفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی البته با تجویز پزشک صورت می‌گیرد . مراجعه همزمان به فیزیوتراپی، حداقل به مدت ده جلسه و انجام ورزش‌های تجویز شده ازسوی او و خودداری از عواملی که باعث بدتر شدن و ایجاد درد می‌شود اساس درمان را تشکیل می‌دهند. بی‌شک در صورتی که با درمان‌های ذکر شده بیمار همچنان از درد آزاردهنده رنج ببرد جراحی برای آزاد کردن بافت‌های درگیر انجام می‌شود.

 

خطر ابتلا به آرتروز با بی‌توجهی به درمان
بی‌شک، بروز درد مهم‌ترین علت ناراحتی بیمار مبتلا به سندرم درد جلوی زانو است، ولی ادامه این مشکل و بی‌توجهی به درمان به ویژه اگر با مشکلات مادرزادی مثل پای پرانتزی یا ایکس همراه باشد، به نرم شدن غضروف زیر کشکک زانو و ساییدگی آن (کندومالاسی) منجر می‌شود.  در صورت درمان نکردن سندرم درد قدام زانو، فرد به درجات مختلف دچار کندومالاسی می‌شود که همان آرتروز جوانان است.

 

درمان نکردن این بیماری و ابتلا به درجات بالای کندرومالاسی باعث تخریب غضروف زیر کشکک می‌شود و فرد را مستعد آرتروز مفصل کشککی ـ رانی می‌کند. در ادامه نیز به علت ارتباط عملکردی این مفصل با مفصل اصلی زانو، فرد به آرتروز زانو مبتلا می‌شود که مشکلات بزرگ‌تری برای وی به دنبال خواهد آورد.

رضا بازدید : 203 شنبه 07 آذر 1394 نظرات (0)

سردردهای تنشی از رایج‌ترین نوع سردرد است.

 

سردرد می‌تواند یکی از استرس‌برانگیزترین شرایط باشد، مخصوصا وقتی ندانید برای تسکینش چه باید بکنید. حدود ۳۸ میلیون آمریکایی از میگرن رنج می‌برند و من هم یکی از اینها بودم. بعد از سالها درد بیچاره‌کننده و اعصاب‌خوردکن، دانستم که باید خودم را مسلح به اطلاعات درست کنم تا احساس بهتری داشته باشم.

 

در مورد هشت تا از معمول‌ترین انواع سردردها چیزهایی یاد گرفتم و این‌که باید در مواجهه با آنها چه بکنم.

 

سردرد کافئینی
اگر عاشق قهوه هستید و در طول روز، زیاد از آن می‌نوشید، مغز شما به همان مقدار روزانه از کافئین عادت می‌کند. و اگر به هر علتی، قهوه معمول‌تان را ننوشید، مغزتان به مشکل برخواهد خورد و در نهایت با یک سردرد ناگوار مواجه خواهید بود. تنها دو راه‌حل برایش وجود دارد: یا مقدار کافئین همیشگی‌تان را در ساعت معمول بنوشید و یا کلا این عادت را ترک کنید.

 

سردرد بستنی
این سردرد آنقدر رایج است که باید درموردش حرف زد. حتی اگر جزو خفیف‌ترین‌ها باشد. شاید به آن ” انجماد مغز” بگویید، اما نام پزشکی آن ” غده عصبی ایجاد کننده درد” یا Sphenopalatine ganglion می‌باشد. سردردهای بستنی به‌دلیل خوردن غذاهای منجمد مانند بستنی ایجاد می‌شوند و تنها مرهم آن آهسته خوردن و یا توقف خوردن تا یک دقیقه است، یا می‌توانید دهان‌تان را با آب گرم شستشو دهید.

 

سردرد تنشی
این رایج‌ترین سردرد است و معمولا به‌دلیل استرس ایجاد می‌شود. همچنین می‌تواند به‌علت وضعیت بد بدن و یا محکم فشردن ناخودآگاه آرواره باشد.
یک سردرد تنشی، احساس ضربان دارد، و یک فشار دردناک روی طرفین سر یا در گردن و پشت سر وجود دارد که اگر تسکین داده ‌نشود می‌تواند شدیدتر شود. بهترین درمان معمولا یک مسکن معمولی است، مثل استامینوفن، ایبوبروفن یا آسپرین. برای اجتناب از سردردهای تنشی در آینده، استرس را کنترل کنید، مراقب وضعیت بدن‌ و تنفس‌تان باشید و مثبت فکر کنید.

 

سردرد دندانی
این نوع سردرد به‌علت شرایط دندانی ایجاد می‌شود، مانند دندان قروچه، یا دندان سابیدن هنگام خواب. مشکلات فک و آرواره روی رباط‌ها، عضلات و غضروف فک تاثیر گذاشته و به قسمت بالای سر متساطع می‌شود و موجب سردرد می‌گردد.
دندانپزشک می‌تواند به شما در درمان منبع درد کمک کند، کمپرس گرم یا سرد هم می‌تواند درد را تسکین دهد، پروتز محافظ شب و گاهی درمان دارویی هم مفید است.

 

درمان سردرد, میگرن

یکی از دلایل سردرد دندان قروچه می باشد.

 

سردرد خوشه‌ای
سردردهای خوشه‌ای معمولا در یک طرف سر رخ می‌دهند و اغلب همراه با قرمزی چشم‌ها و تشکیل اشک هستند. می‌توانند ۱۵ دقیقه تا ۳ ساعت طول بکشند و تا حدی شدید هستند که گاهی به آن سردرد “انتحاری” می‌گویند. این سردردها معمولا به‌دلیل سیگار، الکل و یا ارتفاع به‌وجود می آیند. در موارد خیلی نادر، غذاهای پر نیتریت مانند بیکِن و گوشت‌های کنسرو شده هم می‌توانند دلیل این درد باشند.

 

سردردهای خوشه‌ای اغلب در مردان رایج هستند و می‌توانند با تریپتان‌ها یا در موارد ناشی از ارتفاع با اکسیژن درمان شوند. اجتناب از الکل، سیگار، و داروهایی مانند نیتروگلیسیرین که موجب گشادشدن رگ‌های خونی می‌شوند هم مفید است.

 

سردرد قاعدگی
زنان پیش از شروع عادت ماهیانه‌شان، با افت استروژن مواجه می‌شوند که موجب PMS می‌شود. این سردردها علائم متداول بوده و معمولا بین سه روز پیش از قاعدگی و دو روز بعد از آن ظاهر می‌شوند.
این سردردها از نوع نه‌چندان جدی بوده و می‌توانند با داروهای قابل خرید بدون نسخه پزشک هم مداوا شوند. شما می‌توانید با نوشیدن آب کافی و جلوگیری از کم آب شدن بدن و حفظ تمرکز به کمک مدیتیشن و یوگا و یا سایر ورزش‌ها، به‌طور طبیعی از این سردردها پیشگیری نمایید.

 

سردرد میگرنی
میگرن، شدیدترین نوع سردرد است و احتمال بروز آن در زن‌ها سه برابر مردهاست. هرچند دلیل قطعی آن شناخته شده نیست اما گفته می‌شود که عواملی مانند صرفنظر از وعده غذا، عدم تعادل هورمونی یا عادات خواب نامنظم، برانگیزاننده میگرن هستند.

 

میگرن را با داروهایی مانند استامینوفن، ایبوبروفن و یا تریپتان‌ها می‌توان مداوا کرد. من شخصا راهکارهای طبیعی عالی برای کاهش سردردهای میگرنی یافتم که شامل برنامه خورد و خواب منظم، ترک کافئین و الکل و اجتناب از صدای بلند و نورهای درخشان و شدید می‌شود.

 

سردرد آخر هفته
باور بر این است که “سردردهای آخرهفته” به‌دلیل زیاد خوابیدن در روزهای تعطیل ظاهر می‌شود. و خصوصا در میان افرادی که هفته‌ای پراسترس و خواب نامنظم و ناکافی در طول هفته دارند رایج است.
بهترین راه پیشگیری از آن این است که تاجایی که امکان دارد در طول هفته برنامه خواب منظم داشته باشید.

درباره ما
سلام به دوستان عزیزم! هدف من از ایجاد این وبلاگ ، جمع آوری مطالب و خدمت به شماست.امیدوارم با نظرات ارزشمندتان مارا در ادامه گسترش سایت هدایت کنید.باتشکر ‎توجه‎ ‎این سایت در ساماندهی ثبت شده است و تمامی فعالیت های سایت زیر نظر وزارت ارشاد اسلامی می باشد‎ این سایت از 21 آبان 94 شروع به فعالیت کرده است
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • نظرسنجی
    به نظر شما امکانات وبسایت ‏reza2wap.ir‏ چگونه است؟
    آمار سایت
  • کل مطالب : 25
  • کل نظرات : 19
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 6
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 0
  • بازدید امروز : 45
  • باردید دیروز : 1
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 51
  • بازدید ماه : 50
  • بازدید سال : 105
  • بازدید کلی : 37,119
  • کدهای اختصاصی

    اشتراک و ارسال مطلب به:
    یاهو مسنجر بالاترین فیس بوک دنباله فریندفید ایمیل خوشمزه کلوب تویتر گوگل باز
    www.prchecker.infoثبت آگهیراینترنتی - ثبت آگهی اینترنتی , درج آگهی اینترنتی , آگهی اینترنتی رایگانتبادل لینک رنک 5 رایگانساعت مچی مردانهگروه سرگرمی روزنه - گروه اینترنتی روزنهدانلود آهنگ های جدید - دانلود آهنگ های جدیددسترسی به مجلات و مقالات علمی - دانلود مقاله از پایگاه های علمی ScienceDirect Springer JSTOR IEEE ، یوزر و پسورد سایتهای علمی